Social Media filter
Vapiano Slurp Game Insta Camera Filter
Samen met digital marketingbureau SUPERMINDS heeft BeyondFive een activatie bedacht voor Vapiano. Voor de “spaghetti maand” augustus was Vapiano op zoek naar een orginele activatiecampagne wat over meerdere landen uit te rollen was.
Doel
- Brand Awareness. Creëer een groot bereik met een social media oplossing die de doelgroep aanspreekt en het delen waard is.
- Moedig klanten aan om Vapiano restaurants te bezoeken en meer online te bestellen.
- Creëer een Vapiano Fanbase
Concept
Het idee was om een Instagram-spel te maken met AR-functionaliteit, wat de doelgroep activeert om bij Vapiano te eten of af te halen. The Vapiano Slurp Game. Middels een filter moesten spelers zo veel mogelijk pastaslierten opslurpen. Door hun score te delen met de hashtag #SlurpToWin maakten spelers automatisch kans op een jaar lang gratis maaltijden bij een Vapiano-restaurant in eigen land. De campagne werd online, instore en op social media onder de aandacht gebracht.
Resultaat
- 193.500 aantal mensen bereikt op instagram zonder betaalde advertenties.
- Een groei in Fanbase/volgers van 20 procent.
- Een artikel aan deze campagne gewijd in Marketing Tribune
- De AR-filter van Vapiano was een groot succes en werd onlangs uitgelicht in een internationaal artikel van The School of Hospitality & Tourism Management, waar ook de gamification van bedrijven als McDonalds en KFC werden aangehaald.