Client

Wageningen Universiteit & Research

Servcies

Year

2019

Augmented Reality

Wageningen University & Research - Interactieve banners

Bedenk innovatieve aankleding voor de Grand Finale voor alle 10 de teams tijdens de bekendmaking van de winnaars van de Urban Greenhouse Challange 2020. Naast een geldprijs, krijgen de winnaars een extra prijs in de vorm van digitale innovatie, die weer te gebruiken is op hun CV.

The Challenge

Urban Greenhouse Challenge was een epische reis waarbij 53 teams van 79 universiteiten in 29 landen de uitdaging aangingen om een ​​stadskas te ontwerpen voor Dongguan, China.

In deze internationale wedstrijd, georganiseerd door Wageningen University & Research, werd de teams gevraagd om professionele voedselproductie (terug) te brengen in stadswijken door sociale, economische, ecologische en technische aspecten te integreren in één samenhangend concept. Tijdens de intensieve tien maanden kregen ze steun van internationale experts, namen ze deel aan verschillende online evenementen en werkten ze hard aan hun ontwerp terwijl ze de Covid-19-epidemie het hoofd konden bieden. Na twee selectierondes hebben tien internationale teams de Grand Finale gehaald die op 27 augustus 2020 online en op Wageningen Campus plaatsvond.

Concept

Alle teams kregen een eigen banner met informatie over hun project. Om deze banners interactief te maken, hebben wij een QR code toegevoegd met een verwijzing naar de webpagina met een omschrijving van het project en een mooie video impressie. Zodra de winnaars bekend waren, is de prijs in de vorm van het gebouw in Augmented Reality en 360° video extra toegevoegd aan de mobiele pagina.

Resultaat

De trotse winnaar van de Challenge is Team Bagua, gevolgd door Team KAS (2e plaats) en TeAMSpirit (3e plaats). Bekijk onderstaande innovatieve prijzen van de winnende teams.